پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 24 بهمن 1400/ شماره 465
شکست نیما در رویارویی با قیمت های جهانی، توقف نیما در مسیر کاهش، دلار آزاد کانال 27 هزار تومان را پس گرفت، قابل توجه خریداران محصولات پتروشیمی غدیر، افزایش قیمت های بازار متاثر از قیمت های پایه، کاهش 8 هزار واحدی بورس تهران،

شکست نیما در رویارویی با قیمت های جهانی
در حالی که دلار نیمایی 183 تومان نسبت به 17 بهمن کاهش داشت اما صعود قیمت های جهانی باعث شد تا قیمت پایه بسیاری از گروه های پلیمری، افزایشی شود. با صعود نفت به بالای مرز 94 و 95 دلار، قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی هم افزایشی شدند و در نتیجه، چهل و پنچمین قیمت های پایه، امروز با افزایش گروه های زیادی همراه شد.
پت های نساجی با 2.8 درصد، بین 749 تا 794 تومان نسبت به قیمت های هفته قبل افزایش داشتند و رتبه نخست بیشترین افزایش امروز را کسب کردند. پلی استایرن مقاوم 7240 هم با 2.6 درصد، بعد از پت های نساجی قرار گرفت و 1,083 تومان افزایش قیمت پیدا کرد.
در سمت مقابل و در گروه کاهشی ها، پلی پروپیلن شیمیایی 548R و 440L دیده می شوند که با 1.3 درصد، 453 تومان نسبت به هفته قبل کاهش پیدا کرده و رتبه اول بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کردند.
قیمت های پایه امروز، از نظر میانگین درصد رشد، رتبه 15 بیشترین افزایش در 45 هفته اعلام قیمت را به نام خود ثبت کردند.

از کاهش نیما کاسته شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 23 هزار و 858 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 17 بهمن 1400، 183 تومان کاهش یافت و قیمت های پایه، با همین نرخ، محاسبه و اعلام شد. نکته مهم دلار نیمایی امروز صعود میانگین روزانه  از کانال 23 هزار و 800 تومان به کانال 23 هزار و 900 تومان است و این نشان دهنده تغییر مسیر میانگین هفتگی در روزهای آینده را دارد. 

دلار آزاد افزایشی شد
دلار آزاد امروز روند افزایشی به خود گرفت و با 280 تومان رُشد به کانال 27 هزار تومان صعود کرد و 27 هزار و 100 تومان قیمت خورد. دلار صرافی نیز در پی روند افزایشی دلار آزاد در ابتدا روز افزایشی شد اما در ادامه از افزایش آن کاسته شد و تنها با 7 تومان افزایش تا ساعت 15.30 به 25 هزار و 241 تومان رسید.

قابل توجه خریداران محصولات پتروشیمی غدیر
محصول PVC S65، پتروشیمی غدیر با توجه به نیاز مبرم به دی کک نمودن فشار کوره کراکر به مدت یک هفته با توقف تولید مواجه خواهد بود. دفتر توسعه صنایع پایین دستی، اطلاعیه بالا را منتشر کرده و نکته جالب PVC اینجاست که هفته قبل اروند هم به علت اورهال، عرضه نداشت!

افزایش قیمت های بازار متاثر از قیمت های پایه
افزایش قیمت های پایه از یکسو و رُشد دلار از سوی دیگر باعث شد قیمت های بازار عمدتا روندی صعودی داشته باشند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی، سبک فیلم بیشترین افزایش را داشتند و بین 300 تا 700 تومان رُشد را رقم زدند. پلی استایرن ها نیز که قیمت پایه آن‌ها با افزایش قابل توجهی بود نیز امروز 800 تا 2200 تومان صعود کردند. پ پ های نساجی و شیمیایی نیز نسبت به قیمت های روز گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شدند و 200 تا 1600 تومان رُشد را ثبت کردند. پی وی سی  ها هم با 300 تا 500 تومان رُشد روند افزایشی داشتند.

کاهش 8 هزار واحدی بورس تهران
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را کاهشی به پایان رساند، امروز نیز کاهشی بود و شاخص کل در پایان معاملات، با 8 هزار و 38 واحد کاهش به 1 میلیون و 276 هزار عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟